Informatievaardigheid op Liber2011

Drie korte sessies over informatievaardigheid openden dag 2 van Liber. Tja, ik ben een beetje teleurgesteld. Ik hoopte wat nieuws te zien maar dat viel tegen. Informatievaardigheid lijkt zich te blijven focussen op zoeken, terwijl studenten vooral problemen ondervinden bij selecteren en beoordelen van zoekresultaten.
Wat bood LIBER 2011?
Een verhaal uit de projectenkoker van RIN, over de inbedding van informatievaardigheid in de onderzoeksvaardigheden van onderzoekers. Dit verhaal ging vooral over het project, de resultaten zijn er nog niet.
Turkse studenten krijgen in het kader van informatievaardigheid een melig filmpje te zien over regels in de bibliotheek. Een ijsbeer telefoneert tussen de kasten: de boodschap: geen telefoons in de bieb! Meer filmpjes volgen. Leuk is hierbij dat studenten hebben meegeschreven an de scripts en acteren in de filmpjes. (Bilkent university, het filmpje is nog niet openbaar op youtube)
In estland verdienen studenten maar liefst 3 ects voor een cursus, die in blackboard wordt uitgerold. Vakreferenten begeleiden de studenten individueel! Een korte blik op de inhoud liet zien dat ook hier met name gezocht moet worden, in veel verschillende databases.

Geplaatst op 30/06/2011, in Congresverslagen, Informatievaardigheid. Markeer de permalink als favoriet. 1 reactie.

  1. Biblioteekje

    Helemaal eens met je post was ook het beeld dat bij mij is blijven hangen

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: